NLN 2008 - ISBN 978-80-7106-979-9
vázaná s přebalem, 252 stran, barevné ilustrace, 115 x 167 mm
Obsah:
• Brána zraněných
• Bez distance
• Arcanum cordis
• Stržení opony
• Tančící Bůh
• Klanění Beránkovi
• Stigmata a odpuštění
• Klepání na stěnu
• Těla
• Nevěsta krásná, církev chudá
• Pravda malé místo má
• Veronika a pečeť tváře
• Proměněné rány
• Poslední blahoslavenství
Ve čtrnácti esejích autor vychází z evangelijního příběhu o „nevěřícím Tomášovi“. Představy o Bohu, církvi a víře „bez zranění“ autor považuje za iluze. Ke křesťanské víře patří odvaha vidět rány našeho světa a dotýkat se jich vírou, která sama je jimi zasažena, zraněna. Tváří v tvář „zraněnému Bohu“ člověk může odložit „brnění, masky a šminky“, jimiž před druhými a někdy sám před sebou zakrývá svá bolestná místa. Kniha obsahuje jak teologicko-filozofické meditace, dotýkající se mystických hloubek víry, tak překvapivé, ostré i místy humorné komentáře konkrétních událostí a typických znaků naší doby. Zdrojem autorovy inspirace je křesťanská i židovská mystika, Pavlova a Lutherova teologie kříže, současná postmoderní filozofie a teologie i poklady staré lidové velikonoční zbožnosti a umění a v neposlední řadě i autorovy vlastní zkušenosti z dlouholeté terapeutické i pastorační praxe.
Touch the Wounds
The author uses the Gospel story of Doubting Thomas as the basis for his fourteen essays. Christian faith calls upon us to have the courage to see the wounds of our world and to touch them with faith, a faith which is itself marked and wounded by that touch. Only face to face with a wounded God can a person lay down his armour, masks, and make-up which he uses to hide his wounds from others and sometimes even from his own self.
The book contains both theological-philosophical meditations on the mystic depths of faith as well as surprising, trenchant and even humorous commentary on the times we live in. The author finds inspiration in Christian as well as Jewish mysticism, Paul’s and Luther’s theology of the cross, current postmodern philosophy and theology as well as in treasures of old folk Easter art, and last but not least, the author’s own experiences from his many years of therapeutic and pastoral work.